Частина 5

ЦИКЛ ПУБЛІКАЦІЙ «10 ГОНОК, ЯКІ ВАРТО ПЕРЕГЛЯНУТИ».

І знову про самі топові перегони вітрильного спорту – кубок Америки та Volvo Ocean Race. У цій частині про те, як австралійський човен One Australia розколовся і затонув протягом двох хвилин під час матчу між командами-претендентами на Кубок Америки 1995 та драматичні кадри аварії Team Vestas Wind і її подальше відновлення для продовження гонки Volvo Ocean Race 2014-2015.

Кубок Америки. Австралійський човен One Australia розколовся і затонув протягом двох хвилин

Кубок Америки – найпрестижніший трофей світового вітрильництва. Безкомпромісна боротьба технологій і фінансів. Урочистість командної роботи і найяскравіші прояви особистих якостей членів команд синдикатів.
Човни мають максимально, навідь екстремально полегшену конструкцію. Іноді трапляються помилки при оцінці погодних умов на акваторії під яку будується човен, або відбувається нетипова зміна погоди. І це призводить до того, що матеріальна частина не витримує.

5 березня 1995 року мав відбутися матч між командами-претендентами на Кубок Америки – Team New Zealand та One Australia. З огляду на те що погода була штормовою, перегоновий комітет запропонував командам перенести гонку. Однак команди відмовилися від цієї пропозиції, і старт було дано. Як правило, для того щоб мати мінімальний лавіровочний кут необхідно мати хороший натяг штагу, для чого намагаються на посиленнях вітру максимально натягнути бакштаги. У випадку з човном One Australia натяг такелажу був надмірно великим, і конструкція човна не витримала.
Погода була настільки поганою в цей день, що на воду практично не вийшло жодного фотографа. Тому фото / відео кадри цього дня дуже нечисельні.
Отже, драматичний момент, коли під час четвертого раунду серії претендентів на Кубок Америки в матчевій гонці між One Australia та Team New Zealand австралійський човен розколовся і затонув протягом двох хвилин.

 

Volvo Ocean Race 2014-2015. Драматичні кадри аварії Team Vestas Wind і її подальше відновлення для продовження гонки

Volvo Ocean Race є одними з найпрестижніших навколосвітніх перегонів з повними екіпажами. Австралієць Кріс Ніколсон – шкіпер яхти Team Vestas, маючи за плечима великий досвід участі в навколосвітніх регатах найвищого рівня, по праву вважався одним з фаворитів гонки сезону 2014-2015.

29 листопада 2014 року в темряві, на швидкості близько 20 вузлів, човен Team Vestas класу V65, з усього ходу врізалася в атол Cargados Carajos (має другу назву – Saint Brandon Rocks), що знаходиться в 200 морських милях від острова Маврикій, в Тихому океані. Човен повністю вилетів на риф прихований півтораметровим шаром води. Від удару зруйнувалася кормова частина судна, відірвалися стерно і транець. З такими руйнуваннями човен не міг більше самостійно триматися на плаву, тим більше продовжити гонку, і екіпажу залишалося лише подати сигнал лиха і чекати допомоги.

Причиною катастрофи стала банальна помилка навігатора команди, який при плануванні маршруту використовував тільки електронні карти З-МАР, не перевіривши акваторію за іншими джерелами. Електронні карти у великій деталізації приховують дрібні об’єкти, в тому числі і потенційно небезпечні. До речі, розслідування інциденту показало ще цілий ланцюжок подій, і так само особливості класу, які призвели до такого результату.

Але історія участі Team Vestas в перегонах не закінчилася на цьому атолі. Була організована операція по евакуації аварійного човна з рифа, після чого яхту на палубі контейнеровоза переправили до Європи, де за чотири місяці вона була відновлена в корабельні Persico Marine в Генуї, Італія.

Пропустивши шість етапів регати, команда Team Vestas знову вийшла на старт восьмого етапу VOR2014-2015 Лісабон, Португалія – Лор’ян, Франція і зайняла на ньому друге місце!

Відео інцидент в Тихому океані та підготовка до евакуації

Операція з доставки човна в корабельню

Ремонт човна

 

Team Vestas Wind – Blue is back!